Przedmiot działalności i kompetencje
- Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty umożliwiając uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa, ukończenia szkoły i pozwalających kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia.
- Szczegółowe cele i zadania określa Statut SP 143 w Łodzi
- Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.
- Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- Wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko pięcioletnie;
- Odroczenie obowiązku szkolnego;
- Spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą;
- Skreślenie ucznia z listy uczniów;
- Indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007 nr 83 poz. 562 z poźn. zm. ), w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Tekst rozporządzenia:
Zmiana 13 lipca 2007 r.
Zmiana 7 stycznia 2008 r.
Zmiana 25 września 2008 r.
Zmiana 31 marca 2009r.
Zmiana 29 maja 2009 r.
Zmiana 26 sierpnia 2009 r.
Zmiana 20 sierpnia 2010 r.
Zmiana 17 listopada 2010 r.
Zmiana 16 lutego 2011 r.
Zmiana 26 sierpnia 2011 r.
Podstawa programowa
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy
programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami:
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 13-07-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 530